HelloSafe haalt 3,2 M€ op om de inzet van haar vergelijkingsoplossingen van financiële producten in België te versnellen

hellosafe horizontal purple
logo color 1
  • HelloSafe, dat in 2021 van start ging, zet vergelijkers voor verzekerings-, beleggings- en kredietproducten in om de Belgische consument in staat te stellen het beste uit zijn geld te halen.
  • Dankzij haar eigen technologie, haar deskundige inhoud, haar netwerk van meer dan 50 partners en haar geoptimalieerde gebruikerservaring, werden de vergelijkingstools van HelloSafe reeds gebruikt door meer dan 700 000 gebruikers.
  • Met het werven van deze fondsen, wil de jonge fintech nieuwe medewerkers aanwerven en haar vergelijkingstechnologie nog verbeteren teneinde haar aanbod uit te breiden naar steeds meer producten in België.

Brussel, dinsdag 20 september 2022 - HelloSafe, een jonge fintech die oplossingen ontwikkelt voor het vergelijken van verzekerings-, investerings-, spaar- en kredietproducten voor particulieren en bedrijven, onthulde vandaag haar eerste Seed fondsenwerving van 3,2 M€, geleid door OneRagtime en Kima Ventures. Met deze fondsenwerving wil HelloSafe haar teams versterken, de gebruikerservaring op haar platformen verder verbeteren en deze uitbreiden naar nieuwe producten in België

HelloSafe, een vergelijkingservaring die al door meer dan 700 000 bezoekers werd geprezen

HelloSafe is in 2021 gelanceerd en heeft geen tijd verloren om van de grond te komen. Het bedrijf positioneert zich immers nu al als een leider in het vergelijken van financiële producten in België. Met nu al meer dan 100.000 bezoekers per maand op zijn platform wil het bedrijf hernieuwde transparantie op haar markt brengen door de toegang tot de vergelijking van een reeks financiële producten zoals verzekeringen, cryptocurrency platforms, geldtransferdiensten, krediet- en spaaroplossingen of bankaanbiedingen te vereenvoudigen. HelloSafe heeft dan ook in totaal al meer dan 50 vergelijkers.

HelloSafe's eigen unieke en krachtige technologie is maandenlang ontwikkeld door een 100% toegewijd team en geeft haar bezoekers gemakkelijk toegang tot tientallen pagina's met gratis en anonieme inhoud van experts, financiële simulators en directe vergelijkers. HelloSafe selecteert voor elk product de beste spelers die de laagste tarieven bieden met de best mogelijke garanties en klantervaring. Zo passeerde het bedrijf onlangs de kaap van 700.000 gebruikers in België. Een veelbelovende start die maakt dat HelloSafe een steeds groter publiek in het land wil veroveren.

« Ondanks de sterke verschillen tussen de financiële producten, stellen we vast dat de gebruikers van ons platform in België heel wat gemeen hebben wat betreft de behoefte aan advies en vergelijking. Dit bevestigt echt de schaalbaarheid van onze technologie en de samenhang van onze visie », legt Pauline Laurore, CMO & mede-oprichter van HelloSafe, uit.

Een fondsenwerving om uit te breiden naar Nederlandstalig België

Dankzij haar vergelijkingsoplossingen en haar netwerk van meer dan 50 partners die de consumenten in staat stellen hun portefeuille optimaal te benutten, heeft HelloSafe zijn publiek in België al gevonden.De onderneming telt ongeveer 50 werknemers en wil tegen eind 2023 haar personeelsbestand uitbreiden door nieuwe aanwervingen in alle vakgebieden (techniek, marketing en verkoop), met als doel de portaalsite in het Nederlands te lanceren.

« Met een publiek van enkele honderdduizenden bezoekers per jaar ondersteunt deze fondsenwerving onze ambitie om het nummer één platform in België te worden voor het vergelijken van verzekerings- en financiële producten. Met onze unieke eigen technologie en ons groeiend netwerk van partners willen we ons snel profileren als hét platform waarmee consumenten het maximale uit hun geld kunnen halen », zegt Oleksiy Lysogub, CTO & mede-oprichter van HelloSafe.

« HelloSafe heeft een innovatief en transparant waardevoorstel. Met haar eigen technologie slaagt de start-up erin de productie van vergelijkingstools met een zeer hoge toegevoegde waarde te maximaliseren en tegelijk haar ontwikkelingskosten te beperken. Bovendien maken de ervaring van de oprichters in de sector en hun langetermijnvisie van HelloSafe een degelijk project dat een even snelle als gecontroleerde ontwikkeling belooft. Tot slot zal de HelloSafe-coach, gebaseerd op AI-algoritmes, een revolutie teweegbrengen in de manier waarop mensen worden geadviseerd alvorens een financieel product te kiezen », voegt Stéphanie Hospital, CEO en oprichter van OneRagtime, eraan toe.

Over HelloSafe

HelloSafe is een toonaangevend platform in België voor het vergelijken van financiële producten (verzekeringen, kredieten, beleggingen).Met behulp van unieke en krachtige eigen technologie biedt HelloSafe gebruikers in het hele land tientallen gratis, anonieme en onmiddellijke vergelijkers en calculators, evenals deskundige en actuele inhoud. Ons platform stelt iedereen in staat de beste beslissingen voor zijn geld te nemen en het juiste aanbod tegen de juiste prijs te vinden.

Over OneRagtime

OneRagtime is een investeringsplatform van de nieuwe generatie, opgericht door Stéphanie Hospital en Jean-Marie Messier en gesponsord door ervaren digitale en investeringspersoonlijkheden zoals Philippe Bourguignon, Patrick Sayer en Philippe Carle. Het selecteert de meest innovatieve technologische start-ups in heel Europa, financiert ze en ondersteunt ze via zijn exclusieve gemeenschap van investeerders. Via zijn fonds of een specifiek voor elke investering gecreëerd voertuig stelt zijn unieke platformmodel beleggers in staat te investeren in de beste technologienuggets, of die nu Frans of Europees zijn.

Astrid Roussel - [email protected] - +33 6 38 99 00 86

Stel een vraag, Een expert zal antwoord geven
Uw naam is verplicht
De inhoud van de reactie is vereist.