[Sportweddenschappen] Meer dan 376 miljoen euro zou in België tijdens het WK kunnen worden ingezet

Zullen online sportweddenschappen als winnaar uitkomen na het WK? Volgens onze schattingen kan er online en offline tot 376 miljoen euro worden ingezet op alle wedstrijden van 20 november tot 18 december als België de finale van de competitie haalt - 41,5 miljoen euro meer dan in 2018.

  • De totale sportweddenschappen (online en offline) in België tijdens het WK zullen naar verwachting tussen de 344 en 376 miljoen euro bedragen, dit zal afhangen van de resultaten van de Rode Duivels.
  • Dit komt neer op 10,4 tot 41,5 miljoen euro meer inzetten in vergelijking met het WK 2018, een stijging van 7,3 tot 13,8%.
  • Dagen waarop de Rode Duivels spelen leveren +12% inzetten voor sportweddenschappen op in vergelijking met dagen waarop België niet speelt.
  • Naar verwachting zal het WK dit jaar in België dagelijks tussen 10,7 en 11,7 miljoen euro aan inzetten genereren.

Er wordt verwacht dat tijdens het WK 2022 in België tussen 344 en 376 miljoen euro zal worden ingezet

Hoeveel zal er tijdens het WK 2022 in België op sportweddenschappen worden ingezet? Volgens onze schattingen kunnen de totale weddenschappen variëren van 344 tot bijna 376 miljoen euro, afhankelijk van de resultaten van de Rode Duivels in de competitie. De vorige wereldkampioenschappen hebben aangetoond dat hoe verder ons nationale team komt in de competitie, hoe meer er wordt ingezet. Hier zijn dus de verschillende voorspellingen van de inzetten in België aan de hand van de verschillende mogelijke scenario's voor het WK 2022 in Qatar:

Er wordt een stijging van 7,3 tot 13,8% verwacht met gokken in vergelijking met het WK in 2018

Volgens de gegevens van de Kansspelcommissie (KSC) neemt het gokken op online sportweddenschappen in België elk jaar toe. Om de 2 jaar zijn het EK en het WK op hun beurt een periode waarin er veel wordt gegokt. Dus:

Bijna 12% meer inzetten op dagen dat België speelt

Uit een studie van de beschikbare gokgegevens van eerdere internationale voetbalcompetities is gebleken dat Belgen vaker online gokken op dagen dat de Rode Duivels op het veld staan. Daaruit blijkt dat het online gokken op sportwedstrijden met gemiddeld 12% toeneemt wanneer het Belgische team speelt. Ook is te zien dat de weddenschappen in België fluctueren afhankelijk van het wedstrijdschema. Onderstaande grafiek toont het totaal aantal weddenschappen dat in België waren afgesloten op de dagen dat de Rode Duivels speelden tijdens het WK 2018:

Bron: KSC

Goed om weten

Deze cijfers worden beïnvloed door het aantal wedstrijden dat op de desbetreffende dag wordt gespeeld. De wedstrijd om de 3e plaats die de Rode Duivels in 2018 speelden, was bijvoorbeeld de enige wedstrijd die op die dag op het programma stond - terwijl op dagen van de groepsfase 3 tot 4 wedstrijden per dag kunnen worden gespeeld.


Méthodologie

En plus de sa ligne éditoriale experte autour des assurances et produits financiers, HelloSafe propose des sujets plus larges relatifs à la consommation globale en Belgique et dans le monde, avec pour but de décrypter certains sujets complexes pour les consommateurs et de mettre à disposition des informations originales et nouvelles.

Deze studie is gebaseerd op de verslagen van de Kansspelcommissie (KSC) en op cijfers die door exploitanten van sportweddenschappen in Europa openbaar zijn gemaakt.

? Over HelloSafe

HelloSafe is een toonaangevende internationale fintech op het gebied van slimme vergelijkingen van financiële producten, actief in meer dan 35 landen op 5 continenten. Dankzij de eigen real-time reken- en matchtechnologie herdenkt HelloSafe de toegang tot financiële informatie om deze transparanter, sneller en persoonlijker te maken.
Ons platform biedt meer dan 500 gratis tools, waaronder zeer efficiënte vergelijkers, simulators en rekenmodules, waarmee elke gebruiker – zonder registratie en in enkele seconden – de beste aanbieding voor zijn of haar profiel kan vinden, tegen de beste prijs.
Verder dan technologie positioneert HelloSafe zich ook als een belangrijke redactionele speler door inhoud van hoge waarde te produceren: exclusieve marktonderzoeken, praktische gidsen, deskundige vergelijkingen en internationale barometers, steeds actueel en goed gedocumenteerd.
Onze missie is duidelijk: consumenten weer de macht geven in het beheer van hun geld, door ze betrouwbare, onbevooroordeelde en zorgvuldig ontworpen beslissingsinstrumenten te bieden.

hellosafe logo icon whitebg 2

Hoe kunnen we u helpen?

Neem contact op met het HelloSafe team

Vragen of suggesties? Wat het onderwerp van uw bericht ook is, het HelloSafe team is er om u te helpen!

alexandre desoutter

Alexandre Desoutter

Directeur Public Relations

Volg ons

Volg ons op sociale netwerken

MEDIA KIT

Gebruik deze elementen

sparkle e1656423371529

Bekijk onze bronnen

LEER MEER

Logo

Alle HelloSafe assets

LEER MEER

hellosafe pencil 1 e1656423433234

Blog

LEER MEER